Loading

Ajarn Kittiwan Sinthunava

Learning Techniques

Elevate Your Teaching: Insights from TWP’s Reading Proficiency Workshops!

อ่านเดี๋ยวนี้

In June 2024, I had the privilege of attending three dynamic TWP workshops on “Enhancing Reading Proficiency: A Workshop Tailored for High School English Teachers to Elevate Student Literacy.” These were held on June 8th at Ibis Style, Chiang Mai, June 15th at The Imperial Hotel, Korat, and June 22nd at The Hi Place, Roi Et, with around 300 passionate English teachers in attendance.

Here are the key takeaways that can transform our classrooms:

Thought-Provoking Questions: Ajarn David Persey, our excellent trainer, kicked off by asking, “Do we read more or less than before?” This sparked lively discussions among us, highlighting the evolving nature of reading in the digital age. We explored the significance of visual literacy, short messages, and the integration of multimedia in today’s reading habits.
Active vs. Passive Reading: Ajarn David led us into a deep dive on whether reading is an active or passive skill. The consensus? Reading is an active process, involving techniques like top-down, bottom-up, chunking, prediction, inferences, and leveraging background knowledge.
Importance of Reading Strategies: We discussed why students need robust reading strategies to handle university assignments, succeed in international exams, and efficiently process information. These skills are crucial for their academic and personal growth.
Four Components of Reading Fluency: Ajarn David emphasized the importance of accuracy, comprehension, speed, and expression in reading. He explained that reading fluency makes the experience more enjoyable, informative, and even addictive.
Varied Reading Techniques: We explored different types of reading—skimming, close reading, analyzing, evaluating, and reading for pleasure. Understanding when and why to use each technique is essential for effective teaching.
Metacognitive Reading Processes: Ajarn David summarized reading into three metacognitive stages:
Before Reading: Reflect on why we want to read.
While Reading: Monitor our understanding, re-read, or check the meaning of concepts.
After Reading: Verify our understanding through discussions with ourselves and others, sharing our thoughts and insights.
These workshops were a treasure trove of practical strategies and insights that I can’t wait to implement in my classroom. For those who missed these sessions, I highly recommend incorporating these approaches to enhance your teaching and elevate student literacy.

👏 A huge thank you to TWP Publisher for organizing these transformative workshops! Let’s continue to support and participate in such initiatives to boost our teaching skills and inspire our students. 📚✨

#EnglishTeachers #ReadingProficiency #StudentLiteracy #TWPWorkshops #ProfessionalDevelopment #TeachingExcellence #ClassroomStrategies

ในเดือนมิถุนายน 2024 ฉันมีโอกาสเข้าร่วมเวิร์กช็อปที่น่าตื่นเต้นสามครั้งจาก TWP ในหัวข้อ “การเสริมสร้างความสามารถในการอ่าน: เวิร์กช็อปสำหรับครูภาษาอังกฤษระดับมัธยมปลายเพื่อยกระดับทักษะการอ่านของนักเรียน” ซึ่งจัดขึ้นในวันที่ 8 มิถุนายนที่ Ibis Style เชียงใหม่, 15 มิถุนายนที่ The Imperial Hotel โคราช และ 22 มิถุนายนที่ The Hi Place ร้อยเอ็ด มีครูภาษาอังกฤษที่กระตือรือร้นเข้าร่วมประมาณ 300 คน

นี่คือประเด็นสำคัญที่สามารถเปลี่ยนแปลงห้องเรียนของเราได้:

คำถามที่กระตุ้นความคิด: อาจารย์เดวิด เพอร์ซีย์ วิทยากรผู้เชี่ยวชาญของเรา เริ่มต้นด้วยการถามว่า “เรามีการอ่านมากขึ้นหรือน้อยลงเมื่อเทียบกับในอดีต?” คำถามนี้จุดประกายการอภิปรายที่น่าสนใจในหมู่พวกเรา ซึ่งเน้นย้ำถึงธรรมชาติที่เปลี่ยนแปลงไปของการอ่านในยุคดิจิทัล เราได้สำรวจความสำคัญของการรู้หนังสือเชิงภาพ ข้อความสั้น ๆ และการผสานรวมสื่อมัลติมีเดียในการอ่านในปัจจุบัน

การอ่านเชิงรุก vs การอ่านแบบเฉย ๆ: อาจารย์เดวิดพาเราเข้าสู่การสำรวจเชิงลึกว่าการอ่านเป็นทักษะเชิงรุกหรือแบบเฉย ๆ คำตอบที่ได้รับคือ การอ่านเป็นกระบวนการเชิงรุก ซึ่งประกอบด้วยเทคนิคต่าง ๆ เช่น การใช้แนวทางจากบนลงล่าง จากล่างขึ้นบน การจัดกลุ่ม การคาดเดา การอนุมาน และการใช้ความรู้พื้นฐาน

ความสำคัญของกลยุทธ์การอ่าน: เราได้อภิปรายว่าทำไมนักเรียนจึงต้องการกลยุทธ์การอ่านที่เข้มแข็งเพื่อจัดการกับการมอบหมายงานในมหาวิทยาลัย ประสบความสำเร็จในการสอบระดับนานาชาติ และประมวลผลข้อมูลอย่างมีประสิทธิภาพ ทักษะเหล่านี้มีความสำคัญต่อการเติบโตทางวิชาการและส่วนบุคคลของพวกเขา

องค์ประกอบทั้งสี่ของความคล่องแคล่วในการอ่าน: อาจารย์เดวิดเน้นย้ำถึงความสำคัญของความแม่นยำ การทำความเข้าใจ ความเร็ว และการแสดงออกในการอ่าน เขาอธิบายว่าความคล่องแคล่วในการอ่านทำให้ประสบการณ์นี้น่าสนุกและเต็มไปด้วยข้อมูลยิ่งขึ้น

เทคนิคการอ่านที่หลากหลาย: เราได้สำรวจประเภทต่าง ๆ ของการอ่าน เช่น การอ่านผ่าน การอ่านเชิงลึก การวิเคราะห์ การประเมิน และการอ่านเพื่อความเพลิดเพลิน การเข้าใจว่าควรใช้เทคนิคใดและทำไมจึงเป็นสิ่งสำคัญสำหรับการสอนที่มีประสิทธิภาพ

กระบวนการการอ่านเชิงเมตาคอกนิชัน: อาจารย์เดวิดสรุปการอ่านออกเป็นสามขั้นตอนเชิงเมตาคอกนิชัน:

ก่อนการอ่าน: พิจารณาว่าเราต้องการอ่านเพื่ออะไรระหว่างการอ่าน: ตรวจสอบความเข้าใจของเรา อ่านซ้ำ หรือเช็คความหมายของแนวคิดต่าง ๆหลังการอ่าน: ยืนยันความเข้าใจของเราผ่านการอภิปรายกับตัวเองและผู้อื่น แบ่งปันความคิดและข้อคิดของเราเวิร์กช็อปเหล่านี้เป็นขุมทรัพย์ของกลยุทธ์และข้อคิดที่เป็นประโยชน์ ซึ่งฉันแทบรอไม่ไหวที่จะนำไปใช้ในห้องเรียนของฉัน สำหรับผู้ที่พลาดโอกาสเข้าร่วม ฉันขอแนะนำให้คุณลองใช้แนวทางเหล่านี้ในการเสริมสร้างการสอนและยกระดับทักษะการอ่านของนักเรียน

👏 ขอขอบคุณ TWP Publisher สำหรับการจัดเวิร์กช็อปที่เปลี่ยนแปลงการเรียนรู้ครั้งนี้! มาให้กำลังใจและเข้าร่วมโครงการแบบนี้เพื่อพัฒนาทักษะการสอนของเราและสร้างแรงบันดาลใจให้นักเรียนกันเถอะ 📚✨

#EnglishTeachers #ReadingProficiency #StudentLiteracy #TWPWorkshops #ProfessionalDevelopment #TeachingExcellence #ClassroomStrategies

การอ่านล่าสุดของเรา